Dancing Bunny.

takot + happy = kehidupan

Saturday 15 February 2014 @ 16:25 | 0 Comment [s]

assalamualaikum..

hye semua,hari ni ecah cuti sampai hari rabu dan banyak sangat masa lapang..so pagi ni ecah rajin lah nak tulis kat blog ni..huhu..rindu kot kat blog ni,selalunya kalau bukak leptop memang nak bukak blog tapi lain pulak di bukak nya..huhu tapi tenang sikit nak tulis sebab rumah takda orang,mak abah dan adik p sekolah..mungkin lama sikit kot on leptop ni..huhu..ni intro je dulu jap lagi mula..hahaha..

14-15/2/2014 kan baru je lepas..ehh korang jangan ingat aku sambut hari kekasih pulak..takdanya nak sambut kita kan orang islam....ok kita teroskan,hari tu aku suroh gepeng aku ni call dia kata insya'ALLAH..bagi aku ok lah tu kot..biasanya kalau aku tunggu dia mesti aku tertidur sebab tunggu dia balik kerja lambat kan..ok malam tu aku dengan family keluar p dataran sebab ada maulud nabi dan tetamu undangan yang datang ialah Ustaz Kasim Elias..so,malam tu aku balik lambat dan le je solat isyak dia pulak msj dia cakap dia nak solat 10 minit lagi call..aku pelik,dengan si gepeng ni..aku suroh dia call aku ulak kena call balik..emm tak pe lah..agak-agak aku dah 10 minit aku call..

time aku call tu tiba-tiba sorang perempuan angkat..aku terkejut juga lah perempuan mana yang angkat dah pukul 12 lebih ni..aku cakap lah dengan perempua tu 
"hello,gepeng(nama samaran) ada?"

perempuan tu:

"gepeng tengah sembahyang,ni sape?"

"ni aishah"

perempuan tu:

"aishah yang mana ea?"

"saya kawan dia"

perempuan tu:

"dia tak pernah cerita pon kat saya,ni awek dia yang mana satu ea?"

aku terkejut dengan kata-kata perempuan tu,sebab gepeng tak pernah cakap dengan aku yang dia dah ada awek lain..betapa sakitnya hati aku bila perempuan tu cakap macam tu dengan aku..

"takda lah saya ni kawan dia je.."

perempuan tu:

"owh.."

"ni sape ea?"

"saya pon kawan dia jugak,tapi dia tak pernah pun cerita pasal awak pada saya..awak ada ape-ape pesan,nanti saya cakap dengan dia"

"owh..takda tak pe..ok assalamualaikum"

kata-kata yang ni buat aku lagi terkejut,dia kata kawan..ok tu aku terima,tapi kenapa perempuan tu ada kat rumah dia malam tu?dari situ aku dah mula sakit hati dan rasa di permain kan..malam tu memang aku nak nangis..lepas tu dia suroh aku call..dan aku call dengan rasa benci dan marah..

aku cakap dengan dia,perempuan mana tadi yang angkat call..dia ketawa,dan dia cakap yang angkat tadi mak dia..pehh..tak nak meleleh pulak air mata aku time tu..aku marah dia dan suroh cakap betul-betul..dia kata betul,nak cakap lagi ke dengan mak dia..aku cakap tak nak sebab aku dah malu dan dah nak nangis..dia pujuk lah aku,dia kata time sembahyang tu dia dah nak tergelak bila mak dia cakap macam tu dengan aku..dan dia ketawa..benci kot aku kalau kena macam tu..

bila dah ok sikit,aku cerita lah dengan dia pasal aku asik kena kacau dengan budak giatmara aku..lepas tu dia kata ok lah,ada orang minat..lepastu dia nak cakap lagi aku cakap taknak dengar..sampai dia marah aku dan dia suroh aku dengar dulu cakap dia..lepas tu aku dengar lah..dia kat budak nya hensem tak..aku cakap lah tak,lagi pon budak tu bawah aku form 4 kot..aku cakap dengan dia aku tak suka budak bawah aku dan atas aku..lepastu tu aku cakap lah yang aku suka sorang je budak dan dia ada ciri dia ada macam aku nak..dan dia tanya,sape yang aku suka tu..aku cakap lah,tak tau ke,kan aku penah bagi tau..dia cakap dia lupa..sengal siot..aku suroh lah dia ingat balik tapi dia lupa..lepastu dia suroh cakap je..aku cakap lah yang tengah cakap denagn aku ni..dia gelak dan kata-kata yang dia selalu cakap dengan aku ialah poyo..sengal punya gepeng..lepastu dia tanya ciri-ciri yang aku nak macam mana..dah habis cakap,dia kata memilih ea..aku cakap mesti lah memilih..lepastu kalau dah jodoh tak kemana..aku kata tak da,aku tetap memilih..lepastu dia tanya aku,kalau lah dia tak dengan aku macam mana..aku cakap lah aku tak kawin sampai bila-bila..dia sempat istifar..aku cakap lah,penat lah di kecewkan..sakit hati ni perempuan yang rasa..dia terdiam..

aku cakap dengan dia jangan fiirkan sangat ape yang aku cakap tadi,aku gurau je..dia kata ok..lepastu aku tanya pasal ciri-ciri perempuan yang dia nak macam mana..dia kata dia tak pernah terfikir dan malas nak fikir..tapi aku rasa serba salah sebab aku cakap pasal ciri-ciri lelaki yang aku nak tu kat dia..dan sebelom kita orang tutop telefon perbualan kita orang macam hambar je..aku pon mula rasa tak sedap..lepas tu aku cakap dengan dia,dah ngantok ke..dia kata ha'ah..kau ckap p lah tidur sane sorry sebab kacau kau..dia kata tak pe,ape-ape pon thanx sebab sudi call..aku cakap ok good night assalamualaiku dan dia kata take care assalamualaikum..lepas jawab salam teros tutop fon dan teros tido..


Older Post | Newer Post
The Disclaimer



Hi peeps. I'm Aishah..hello introductions


Navigations!

Diary About Site


Let's Talk!


The Credits!

Template by : Aimuni Nadeera
Full Edited : Noraishah